16 maj 2010

Potatisen börjar kika upp ur jorden


Efter mycket vånda och några timmar i plantshopen så slog jag till på dessa
växtstöd som kanske känns lite lyxiga för luktärter men så får det bli i år....


Luktärterna på plats och knipsade för att de ska dela på sig och fylla lite bättre.


Potatisen på väg upp ur jorden. Iår har jag provat tre sorter - Amandine , som jag även satte ifjol. En underbar delikatesspotatis. - Aspereger och Cherie har också fått plats.


Det känns som om jag är flera månader efter med allt i år. Bönorna petades ner idag.
Bondbönorna A grano violetto som är både vacker och god, Medes som ska vara tidig och också väldigt högavkastande. Och så en brytböna - Cheyenne.


Min arborist har i veckan varit och rensat i frukthäcken och helt plötsligt kan jag andas även när jag tittar åt öster. Det är så många vattenskott att han kunde inte ta bort alla på en gång utan vi fortsätter nästa vår. Men det blev fint, så fint!

Inga kommentarer: